Chiński producent Leapmotor rozpoczyna montaż w Polsce
W Polsce zagości kolejna zagraniczna inwestycja w branży motoryzacyjnej. Chińska firma Leapmotor, specjalizująca się w produkcji samochodów elektrycznych, planuje uruchomić montaż swoich pojazdów w zakładzie Stellantis w Tychach do końca bieżącego roku. Ta decyzja z pewnością wzmocni polski rynek motoryzacyjny oraz wpłynie na rozwój branży elektrycznych pojazdów w regionie.
Leapmotor International, będąca efektem współpracy z globalnym koncernem Stellantis, już teraz dostarcza swoje auta na rynek europejski. Nowa inwestycja w Polsce ma na celu dalsze poszerzenie działalności firmy, która uzyskała wyłączne prawa do montażu, eksportu oraz dystrybucji swoich pojazdów poza granicami Chin.
Modele elektryczne w ofercie Leapmotor
Jednym z pierwszych modeli, które zadebiutują na rynku europejskim, będzie miejski samochód elektryczny T03, którego cena początkowa wyniesie 18,9 tys. euro. Leapmotor T03 EV to niewielki pojazd z zasięgiem wynoszącym 280 km, idealny do codziennych dojazdów. Kolejnym modelem w ofercie będzie SUV o nazwie C10, który ma trafić do dealerów w październiku, a jego cena zacznie się od 36,4 tys. euro.
Na początku wszystkie dostawy pojazdów będą realizowane z Chin, jednak w przyszłości produkcja modelu T03 ma odbywać się w tyskiej fabryce Stellantis. Dzięki temu Leapmotor uniknie dodatkowych opłat celnych, które Unia Europejska nakłada na elektryczne samochody importowane z Chin. Prezes Leapmotor International, Tianshu Xin, zapowiedział, że produkcja T03 rozpocznie się w czwartym kwartale tego roku, a obecnie firma jest w fazie przygotowań do tego przedsięwzięcia.
Optymalne warunki produkcji w Polsce
Decyzja o lokalizacji montowni w Polsce została starannie przemyślana. Tianshu Xin podkreślił, że wybór ten był motywowany korzystnymi kosztami, wysoką jakością oraz zdolnościami produkcyjnymi oferowanymi przez fabrykę Stellantis w Tychach. Choć Leapmotor na razie nie ujawniło szczegółowych celów produkcyjnych dla nowej fabryki, istnieje potencjał na dalszy rozwój. W miarę wzrostu sprzedaży i analizy możliwości produkcyjnych firma może rozważyć zwiększenie skali produkcji w Polsce, co przyczyniłoby się do jeszcze większego wzmocnienia lokalnego rynku motoryzacyjnego.